torsdag 30. april 2009

Mor skal på tur...

Jeg skal ut å "lufte" meg.....
Gamle studievenner fra Univeristetet i Stavanger har arrangert reunion!
Hurra!!
Det er mye å ordne når man skal være borte ei helg..
men det første jeg fikset var blomster til gressenkemannen..
han må jo ha NOE vakkert å se på når jeg er borte..hi,hi
Vi skal samles i Haugesund, og det er ganske langt unna Trondeim, og for en som aldri greier å få gjort noe i rett tid, oppdaget at man var pent nødt til å betale
5-6000kr for en fly billett 3 dager før avreise...
er det MULIG??
Man får jo billett til USA for samme prisen...
Synes det var litt i overkant å bruke på meg selv,så jeg har bestemt meg for å kjøre!
Gruelig langt, men jeg starter i natt, så er jeg framme til fredag!
Men hva gjør man alene i en bil i så mange timer da?
Har hamstret masse godis
Lånt 3 lydbøker på biblioteket
Tid til å fundere over livets små og stor utfordringer..............
........Og ikke minst, være litt engstelig for denne karen her!
Natt til 1 mai er jo startskuddet for russefeiringen
Og det er jo mye "skummelt"som kan hende..
fikk sjokk da jeg var i matboden...
HJELP!
Gutta hadde vært i Sverige å hamstret øl,
halve kompisgjengen har nå sitt "mai-lager" i min matbod!
Og jeg kan love dere at det ikke var småtteri
jeg finner knapt syltetøyglassene mine...
bare svenske burkar så langt øye kan se.
Men gjennomført er han rødrussen...
til og med øynene matcher...
he,he
(min skyld kanskje?)



Egentlig er ikke lengden på turen til Haugesund min største bekymring,
nei da,
det er det at jeg er, ikke bare nesten, men totalt Geografisk analfabet!!
Helt sant!
Det er så ille at det nærmest må betraktes som en liten hjerneskade..
Min kjære snille mann vet selvfølgelig dette...
så i dag lå det en pakke i posten!
Han hadde bestilt GPS til mor på tur!!
Så nå skal jeg bare taste og trykke, og la den snille damestemmen
(tror ikke det finnes noen mørk, hes manne variant)
føre meg tryggt fram til studietreff!

Ha en flott mai-helg dere også!

Klem fra Gunn-Cathrine





16 kommentarer:

Anonym sa...

Håper du får en flott tur sørover! Kos deg!

Unknown sa...

Så kjekk sønnen din er! Flott fyr;) Jeg hadde vært litt bekymra jeg også, hvis matboden var fyllt opp av "burkar" før russetiden, men sånn er det nok:)
Så snill mannen din er som har kjøpt GPS til deg! Det eneste negative med en GPS er at man blir enda mer geografisk analfabet enn det man var i utgangspunktet :) Jeg snakker av erfaring, hehe!
Ha en flott tur!

Klem Linda

Englefryd sa...

God tur. Kos deg masse. Og GPS er virkelig guds gave til kvinnen:-) Jeg hadde alldri klart meg uten, hehe.

Klem

Havfruen sa...

Kjøre til Haugesund alene?? Da er du TØFF!! Jeg hadde helt klart rota meg bort, selv med GPS! Bra Gubben kjøpte den, han vil vel være sikker på at du finner veien hjem igjen:) God tanke det med blomsten!!
Bekymringer er vi mødre størst på, jeg er håpløs. Men seom Gubben sier: det går bra sjøh..huff..
Men nå ble nesten mere bekymret for deg en sønnen din! KJØR FORSIKTIG!!
Klem til deg:)

Jeanette Jess1 sa...

Så kjekk en russegutt du har ;o)
Husker min egen russetid som det var i går,og kjenner det kribler veldig når de går fløytende og syngende forbi huset nå i kveld - har vel kanskje mere problemer med å skjønne at det faktisk er 18 !!! år siden jeg var russ,og at det er bare 5 år til eldstemann her skal ut på galeien ;o)
Det går jo heldigvis bra med de fleste og det er jo en FANTASTISK tid å se tilbake på senere ;o)

lavendel mio sa...

Ønsker deg en flott tur til Haugesund!!
Stilig russegutt:) Like pen som moren:))
3 år til min eldstemann skal i ilden...
Husk å kjør forsiktig, det er veldig langt...
Klem:)

Balke gård sa...

du er bra tøff, det er jo langt!!!! Vel, dette fisker du, og blir du for sliten og vil ha litt mat og en seng så kom innom Balke!!! god tur og kjør for livet!

Klem fra Marianne

Monicas sa...

håper du e fremme...å at du fant frem..hihi...russetia syns æ har tatt helt "av"..men men ..flott sønn du har....regner med at turen ble fin...her ska æ pakke kofferten snart å dra på utenlandstur over helga...skrekkblanda fryd med tanke på denne influensaen som det hauses opp med....go mai dag

Guttemamma sa...

For en kjekkas...,han hadde jeg vært bekymret for!! Kos deg masse på turen,godt med litt egentid regner jeg med!! Klem fra Anette

M sa...

Heisan, så fin blogg du har!
Jeg synes serviset du har arvet er helt nydelig...det ligner litt det jeg arvet fra min farmor..i fasong..mitt er ensfarvet krem med en gullstripe....Det er såpass skjørt, at det kun er til pynt!
Skjønner at du er redd for ungdommen, jeg har heldigvis to år igjen til russetid.
Håper du har kost deg på road trippen og i Haugesund...
Hilsen en ny bloggvenninne (håper jeg, tiihii)

Lotta sa...

Hei!Kos deg masse på tur. En flott russegutt du har! Godt det enda er noen år til gutta her i huset skal være russ...er egentlig russ selv i år jeg hahaha...(går almen påbyg...altså alle 3 åra på 1 år)Hadde tatt seg ut det;) Klem Ps.Utfordring til deg hos meg:)

Janne sa...

God tur.. Kanskje du kommer på noen gode blogginnlegg på veien - inspirasjon overalt vet du.. Flott/tøff russegutt, ja!!

Sommerlyst sa...

Oi så tøff du er som legger ut på slik langkjøring. Håper du har en fantastisk helg, slik at kjøreturen var vel verdt det!!

Klem M

Synnøve sa...

Så tøff du er som kjører så langt alene:))
Du er ikke alene om og være analfabet når det gjelder geografi.
Har kjørt meg bort med gps og jeg:))

Håper du hadde ei fin helg:))

Synnøve sa...

For den prisen du måtte ha betalt for en fly billet, betalte jeg for syden turen for to personener med hotel og mat på flyet:))

theigh sa...

replica bags uk replica bags toronto replica bags forum