mandag 9. mars 2009

Villa Kos & Kaos


Dette er Villa Kos & Kaos in "real life".

Et merkelig kråkeslott med alle mulige og umulige krinkelkroker, terasser og utspring.
Opprinnelig bygdt i 1923, men påbygdt i utallige omganger etter det.
Det mest synlige, og kanskje uvanligste oppgraderingen foretok tidligere eier.
Han ga huset en skikkelig pondus..i form av en diger bue i mur (på baksiden, og ikke synlig på bildene) der bygde han like godt et svømmebasseng med tak som fungerende terasse.

Vi har høye nok strømregninger som det er (dessuten har jeg langt mer givende ting å foreta meg enn å sitte konstant badevakt, for egne og andres barn) så bassenget er tømt og har fått "lokk" i form av skipsgulv og fungerer som kjellerstue. (jeg legger ut bilder etterhvert)

Det sier seg selv at med et slikt hus blir man aldri arbeidsledig! Det må innrømmes at vi til tider synes vi har gapt over vel mye....at nesten alle påbyggning- krumspring nesten utelukkende består av slett grunnarbeid, gjør heller ikke saken bedre.

I tillegg til selv hovedhuset er det også et anneks. Det huser 4 studenter, og gir kjærkomment tilskudd til "det store sluket". 18-åringen vår har dessuten sin "hule" i sokkelen, og slipper dermed våre haukeblikk til en hver tid.

5 kommentarer:

Veronica's hus sa...

Heisann
Vin-foto kveld hørtes spennende ut ja. Så lenge du lover å ikke publisere ALLE bildene som blir tatt, man vet jo aldri...;)

Hmmm nå var knappen din deaktivert...? HAr du to kontoer? jeg tenker at det kan være hvis du logger deg inn på en gammel konto ( som ikke er koblet til bloggen din )når du skriver kommentar??
Gikk tilbake og sjekket den første kommentaren du skrev til meg og den var fortsatt aktivisert..

Koser du deg med bloggen eller?

KLemzi

Villa Kos og Kaos sa...

Takk for tipset du...det er jo akkurat dette jeg styrer så fælt med!
Så masse greier som er litt sånn uklart kan du si..hmm
Selvfølgelig må bilder som involverer vin- drikking hypersensureres!
Klem

Anonym sa...

Hei på deg!
Klarer ikke annet enn å være anonym jeg:)Tips for å slippe å være anonym mottas med takk(eller kanskje det er passe beskrivende for meg det med anonymiteten)
Ellers ser jeg du har jobba med bloggen i dag Guun-Ca.Kjempefint,ser for meg at dette blir både underholdende og lærerikt etterhvert.
Ser dere bloggere har noe på gang når det gjelder vin og fotokurs......Gjelder det for de som er innom for å lese også-jeg kan gjerne være et objekt å øve på (kanskje anonymiteten da forsvinner??!!....)Er ganske god på vindrikking også når jeg tenker meg om....
Om ikke annet kan jeg bidra med det!
Ha en riktig god natt,så snakkes og blogges vi i morgen.

Klem fra Kathy

Villa Kos og Kaos sa...

Du må forhøre deg med proffen ang din status...med vindrikkinga kan jeg svare ja til med en gang!...Men bare for at du er kjendis på Vero-bloggen!
Klem

Veronica's hus sa...

Vel, jeg vet ikke helt om vi skal blande real buissnies med fans? Mener at vi må sette en viss standard her.. Tror nesten kravet må bli at hun anopnyme over her selv oppretter egen blogg med sine egne kreative utspill:)
Først da kan vi ta henne inn i varmen;)

Nå gikk det:)
Jeg trenger ikke å være pålogget..., men hvis det løste seg så er jo alt bare velstand:))

Jeg kunne jo ha svippet innom en tur hvis du føler for det. Bare si i fra du ( og jeg trenger ikke vin i betaling:)

Klem